week 5 - W-trekking & "the end of Argentina" - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Carole Harmen - WaarBenJij.nu week 5 - W-trekking & "the end of Argentina" - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Carole Harmen - WaarBenJij.nu

week 5 - W-trekking & "the end of Argentina"

Blijf op de hoogte en volg Carole

08 December 2014 | Argentinië, Ushuaia

Allereerst bedanken we jullie voor de leuke reacties en het meeleven!! Overigens staan de foto's van vorige verslag er nu ook bij

Dit verslag is het laatste wat we in Argentinië zullen doen, spannend he ;)

De W trekking!! We hebben in ons hostel in p.Natales een tent en gear gehuurd en gaan 5 dagen in de Torres del Paine wandelen en camperen (dit is overigens in Chili). De tocht is ong. 114 km lang, en beschrijft een W langs meren, bergen en fjorden in het park. En het wordt met recht 1 vd mooiste parken van Chili genoemd (voor zover wij kunnen oordelen), een Nieuwzeelander noemde het "New Sealand on steroids". Elke dag staat ons een nieuwe wandeling te wachten, en elke na elke heuvel ontwaad zich weereen nieuw spectaculair uitzicht. Het weer zit ons relatief mee, met slechts een dag regen (verdeeld over de 5). Het waait wel f-ing hard, met snelheden tot 95 km/u, maar gelukkig hebben we hem het merendeel in de rug. Maar dan nog is het schrap zetten en vasthouden aan rotsen en bomen om niet omver te worden geblazen haha, leuke ervaring. De tent houdt het gelukkig goed. De uitzichten zijn, hoe kan het ook anders, onbeschrijfelijk mooi. Hopen dat de foto's dat kunnen laten zien. En onderweg spreken we weer leuke mensen, aangezien veel mensen de route doen en dezelfde kant op lopen. Het park zelf is goed onderhouden en de campeerplekken zien er mooi uit. De trekking was echt een geweldige ervaring, en iedereen die naar Patagonie gaat zou dit moeten doen. Ik kan nog wel uren doorschrijven :)

Na de W gaan we met de bus naar Ushuaia, de zuiderlijkste stad ter wereld (1000 km naar Antarctica), ofwel de "fin del mundo", het einde van de wereld. Dat er ten zuiden ervan nog een Chileens vissersdorp ligt willen de Argentijnen niet weten, en dat laten we maar ff achterwege ;). Voor de rijders onder ons (Dirk): in het nat.park Tierra del Fuego (Vuurland) eindigd trouwens ook de Pan Americana, de Routa Nationale °3

In Ushuaia doen we een heel mooie georganiseerde dagtour, waarmee we gaan kayakken, wandelen, dichtbij een pinguïncolonie komen en een vet uitgebreide lunch krijgen :). Heel mooi. Verder gaan we nog een dag naar het nat.park om daaar te lopen, en een dagje Ushuaia zelf. We eten hier ook de Chileense specialitei: king crab (Deadliest Catch, anyone).

Nu gaan we ons voorbereiden op de bootreis! 4 dagen tussen de fjorden vanhet Chileense park O'Higgins, naar Puerto Montt

• 09 December 2014 - 18:41

John En Miriam :

Leef kinder, het ziet weer allemaal even geweldig uit. Die foto van die ene pinguïn kan zo in een natuurboek, Frans Lanting zou er jaloers op zijn. Fijn voor jullie dat er een 5sterren camping was. Stonden die honden op de bus te wachten? Ik hoop dat jullie op de boot lekker even zijn bijgekomen (en dat het daar niet tezeer stormt anders wordt het over de reling hangen) en dan weer op naar de volgende avonturen. Mam en pap.

• 10 December 2014 - 05:43

Dirk De Kramer:

Mooi man! Wel straffe wandeling, zo'n 20-25 km/dag door de bergen: hard werken. Veel plezier in ieder geval! (En: de Torres zijn misschien wel één van de mooiste parken van de wereld). Groeten uit Bangladesh.

• 10 December 2014 - 13:27

Jeannette:

Wauw al die prachtige foto's en verhalen, geweldig.

• 10 December 2014 - 20:46

Janneke :

Lieve Carole en Harmen, wat giga mooi allemaal, van avontuur naar avontuur. Wat fijn weer zo'n uitgebreid verslag met foto's. Die kolonie pinguïns zo grappig! En die foto waar je in die gletsjer "koker" zit, super. Idd, wat gaan ze met die honden doen...? Nog veel plezier verder en pas goed op elkaar :) groeten pa en ma

• 15 December 2014 - 15:45

Marcel.l:

Ai, Ai, wat mooi allemaal! Prachtige herinneringen van precies 10 jaar geleden! Die camping, en nog steeds veel wind blijkbaar. Geniet ervan!

• 16 December 2014 - 14:49

Gertjan :

mmmm, ik moet niet te vaak dit soort dingen lezen, je zou zo spontaan het vliegtuig pakken, ondanks......
    Echt mooi, ik blijf het volgen hoor!

• 23 December 2014 - 10:06

Pim Stammers:

Beste Harmen en Carole, Wat een avonturiers zijn jullie ! Boeiende beschrijving van jullie prachtige tocht. De foto,s geven het imposante landschap goed weer. Jullie zien er relaxed uit. Ik wens jullie een mooie voortzetting van de tocht.
    Hartelijke groet, Pim