week 3,5 - Fitz Roy en Porito Moreno - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Carole Harmen - WaarBenJij.nu week 3,5 - Fitz Roy en Porito Moreno - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Carole Harmen - WaarBenJij.nu

week 3,5 - Fitz Roy en Porito Moreno

Blijf op de hoogte en volg Carole

27 November 2014 | Chili, Puerto Natales

De zon is inmiddels alweer 11 keer opgegaan, tijd voor een update!

Vorige keer verlieten we de stranden van Valdes, en een dikke 10 uur later staan we in Esquip, aan de voet van de Andes. Esquip is voor ons alleen een 'hub', en na 1 nacht rijden we door naar El Chalten. Chalten is ons aangeraden door dezelfde die ons Pirámides aanraadde, vol goede hoop. Chalten heeft uitkijk op de Fitz Roy, en staat in de boeken als de hikers hoofdstad van Argentinië. Uiteindelijk blijven we dan ook 6 dagen, en in die 6 dagen doen we (voor de verandering) vette dingen. Namelijk
- pittige wandeling naar de voet van de Fitz Roy, waar onze inspanningen worden beloond met een werkelijk fantastisch uitzicht van de Fitz met gletsjer en smeltwatermeer. Zo mooi!!!
- op de gletsjer Viedma gewandeld, en... ijsklimmen!! Nieuwe ervaring voor ons beide, en erg gaaf. Best spannend en zwaar, maar wat een kick!
- tentje + gear gehuurd, en hebben een nacht in de bergen doorgebracht. Helaas kregen we de verkeerde stokken gekregen, maar dat lossen wij ingenieurs natuurlijk mooi provisorisch opgelost haha

Van Chalten gaan we naar El Calafate, bekend om de gletsjer Porito Moreno. Dit is een 5km brede ijsmuur van 65 meter hoog, die 2 meter per dag verschuift. Daardoor kalven regelmatig grote stukken (ter grootte van huizen en auto's enzo) ej donderen met een geweld het meer in. En dit is niet met woorden te beschrijven, zo machtig, zo rauw, zo vet!

Terwijl ik dit schrijf zijn we bezig met de voorbereiding voor de "W-trekking". We hebben ook hier een tent en gear gehuurd, voedsel ingeslagen, en gaan morgenvroeg 5 dagen wandelen in het nat.park Torres del Paine! Spannend (heb dit keer de tent wel gechecked)

Foto's komen we nu niet aan toe, die volgen na de W-trekking

• 27 November 2014 - 14:35

Annemarie:

nice ;)

• 04 December 2014 - 23:41

Miriam:

Zeer benieuwd naar de foto's van de W tracking

• 05 December 2014 - 17:24

Dirk-jan: