week 1 - Buenos Aires & Iguazu falls - Reisverslag uit San Antonio de Areco, Argentinië van Carole Harmen - WaarBenJij.nu week 1 - Buenos Aires & Iguazu falls - Reisverslag uit San Antonio de Areco, Argentinië van Carole Harmen - WaarBenJij.nu

week 1 - Buenos Aires & Iguazu falls

Blijf op de hoogte en volg Carole

09 November 2014 | Argentinië, San Antonio de Areco

Het eerste verslag, van de eerste week Argentinië. In zo'n week maken we al veel mee, dus ik zal me beperken tot een beknopt verhaal ☺. Foto's komen ook zo

Bij aankomst in Buenos Aires (BA) regent het, en helaas stopt dit de twee volgende dagen niet. Daardoor hebben we erg weinig van BA kunnen zien helaas. We besluiten dan ook een dag eerder naar Iguazu te vliegen. De korte tijd in BA is wel leuk, en BA is een mooie en leuke stad. De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam, en we worden als Hollanders hartelijk ontvangen (Maxima!!!). Veel highlights hebben we dus niet gezien door het noodweer.

BA heeft best wat opvallende dingen:
- de paarse bomen staan mooi in bloei, en ruiken heerlijk
- de mensen zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam, ook naar elkaar
- mensen zijn 'lekker met zichzelf bezig', in de metro is dat goed te merken
- zwervers zijn er bijna niet, en als ze er zijn verkopen ze spulletjes in de metro, maar zonder aandringen. Best relax ☺. In de metro spelen soms ook muzikanten een nummer per coupé voor een paar pesos. Als ze klaar zijn applaidiseert iedereen haha, ook de meest chagrijnige Aregntijnen hahah, komisch.

Vanuit BA vliegen we naar Puerto Iguazu, waar de Iguazu watervallen (Cataratas) liggen. De Iguazu watervallen zijn onwaarschijk mooi, en de relatief dure vlucht dubbel en dwars waard. Zoveel water, zoveel natuurgeweld, verdeeld over 2,5km watervallen. Ze staan terecht op de lijst van 7 Natuurwereldwonderen vd wereld (oid). Ik hoop dat de foto's dit kunnen weergeven. De watervallen kennen een Argentijnse en Brazilliaanse kant, die we beide bezoeken op verschillende dagen (extra stempeltje in het nieuwe paspoort haha). De regen heeft inmiddels plaatsgemaakt voor prachtig weer, en met een waterval in de buurt is het flink gasterig ;-)

Als we weer terugvliegen naar BA is de regens weer fors aanwezig, mooi reisweer. Vanuit BA nemen we de bus naar San Antonio de Areco voor het Diá del Tradicion, ofwel het grootste gauchofestival van Argentinië. Daarover de volgende keer!!

• 09 November 2014 - 10:07

Jeannette:

Super om te lezen, wat een ervaring!!!

• 09 November 2014 - 15:07

Jurrian Munter:

Klinkt en ziet er geweldig uit ! Have fun

• 09 November 2014 - 17:30

Dirk-jan:

prachtig zeg!

• 09 November 2014 - 20:19

Yvette En Jasper:

Yeah nice!! Leuk dat jullie dit doen, zo kunnen we meegenieten van al het moois! Prachtig die watervallen!

• 09 November 2014 - 22:16

John En Miriam :

War een geweldig indrukwekkende foto's. Ben benieuwd nAr de rodeo foto's

• 09 November 2014 - 22:22

John:

Was je Pepsi of Coca Cola aan het aaien. Sjievel hardstikke jaloers. De groeten aan de Gauchoos.

• 10 November 2014 - 22:41

Annemarie:

tof om te lezen en te zien!

• 19 November 2014 - 16:41

Rachelle:

Jawel hoor, de foto's van de watervallen komen prima over! Ziet er van het plaatje al indrukwekkend uit, laat staan in het echt.
    Maar... vraagje, wat moet ik me erbij voorstellen dat mensen met name in de metro "lekker met zichzelf bezig zijn"?

• 19 November 2014 - 19:51

Thomas:

Oh, schitterende watervallen, echt heel mooi! Geniet ervan!